zaterdag 8 februari 2014

PERSONAL: abc-tag


Avondmens of ochtendmens? Zeker een avond mens. 's Ochtends moet je mij uit bed sleuren, behalve als ik naar school moet. Dan sta ik alsnog niet graag op, maar wel direct als m'n wekker gaat. Ik hou van lekker laat opblijven, 's avonds is het altijd gezellig.

Best friend?
Dat is Iris. We kennen elkaar al sinds groep 1 van de basisschool, al gingen we pas vanaf groep 8 met elkaar om. Sindsdien hebben we altijd contact gehad en vertellen elkaar bijna alles, ookal zijn we allebei een hele andere richting opgegaan. Super leuk!



Claustrofobie
Ik heb claustrofobie. Niet in hoge mate, ik durf met veel mensen in een ruimte enzo. Maar liften vind ik eng, omdat je ze niet zelf open kunt maken. Wc's vond ik vroeger ook altijd eng, maar tegenwoordig ben ik sterk genoeg om (de meeste) sloten open te krijgen.

Droomhuis
Dat wordt een droom appartement, denk ik. Ik hou van lekker knus en ik hou van midden in de stad. Een penthouse lijkt me wel wat!

Elisabeth
De moeder van mijn moeder vond het heel erg dat ik niet gedoopt ben, en daarom wilde ze heel graag dat ik toch geboortenamen kreeg. Ik heb er drie en Elisabeth is de eerste. Op mijn paspoort heet ik ook geen Elzemieke, dat is echt mijn roepnaam en niet mijn officiële naam dus.

Feestbeest of muurbloem
Feestbeest, zonder twijfel. Niet dat ik de laatste tijd veel uitga, maar vooral omdat ik geen muurbloem ben haha. 

G

HBO
Ik studeer momenteel aan de hogeschool Utrecht, ik doe daar sociaal juridisch dienstverlening. Of het mijn ding is... I'm not completely sure. Ik ben heel erg geïnteresseerd in rechten, daarom juist heb ik spijt dat ik niet voor hbo recht heb gekozen. Ach, ik wil toch universitair rechten gaan doen en dat kan ook met deze studie. 

Instrumenten die ik speel
Ik speel geen instrument. Mijn vader leerde mij vroeger wel eens wat op de gitaar, dat vond ik echt super leuk. Nog steeds trouwens, ik wil dit later weer oppakken. Ik heb zelf wel drie gitaren en een mondharmonica. 

J

Kinderen
Omdat ik zelf weet hoe erg ik het vind om enigkind te zijn - saai thuis, later niemand om herinneringen mee op te halen, geen ooms of tantes van jouw kant voor je kind - wil ik later minimaal 2 kinderen. En het liefst ook maximaal twee. 

Lengte
Au, pijnlijk puntje. Ik ben al heel blij dat ik m'n lengte naar 1,70 af kan ronden, want dat heb ik heel lang niet gekunt. Ik ben 1,65: de perfecte lengte voor hakken. 

Muziek die ik leuk vind
Ik ben niet zo lastig als het om muziek gaat, ik kan me in bijna alles wel vinden. Ik hou van dubstep, drum and bass, chillstep, R&B, rap, rock, hardstyle, house en ook van rustige nummers. Als ik een favoriete zanger of band moest kiezen, kies ik voor Kid Cudi en dan vooral zijn album Man on the Moon. Ik kan altijd naar dat album blijven luisteren heb ik het idee, het wordt gewoon niet saai zoals sommige nummers worden na 50 keer achter elkaar te hebben gehoord.

Nickname
Hm, die heb ik niet echt. Ja, Elz, maar dat is een simpele afkorting van mijn naam.

O

Positief
Ik ben ontzettend positief ingesteld. Natuurlijk ben ook ik wel eens negatief of chagrijnig, maar ik probeer toch altijd het positieve van een situatie te zien.

Quote
Ik ben niet heel erg van de quotes, maar toen ik laatst ''This too shall pass" las met de betekenis erbij, vond ik dit een hele mooie quote. Het gaat erover dat alle slechte dingen ook voorbij zullen gaan, het is op dit moment nu misschien zo maar over een tijdje stelt het niks meer of wat minder voor. This too shall pass klinkt misschien aardig negatief, maar het geeft toch een positievere blik op het heden vind ik.

Redenen om gelukkig te zijn
We zijn natuurlijk veel te gewend, een dak boven je hoofd, eten in de koelkast -überhaupt een koelkast- en educatie wordt hier in Nederland niet meer meegerekend onder het kopje "redenen om gelukkig te zijn", het is immers normaal. Híer in ieder geval. Daarom vind ik ook dat geluk in kleine dingetjes zit; quality time met familie en vrienden, de warme zon stralend op je gezicht of je favoriete nummer op de radio. Natuurlijk denk ik hier meestal niet over na op het moment zelf, maar achteraf denk ik wel eens: dát maakt(e) mij echt gelukkig. Ik kan ook heel gelukkig worden van shoppen, naar een warm land op vakantie gaan of een mooie reis maken en van een groot feest bezoeken. 

Slechte gewoonte
Ik kan niet koken, en als ik -zoals volgende week- even alleen thuis ben heb ik de slechte gewoonte gewoon niet gezond of zelfs niet te eten. Ik heb het nu over avondeten. 

Tweelingen
Ik ben gewoon enigkind, maar mijn sterrenbeeld is tweelingen. Vroeger vond ik het altijd heel leuk om te zeggen dat ik een tweeling(en) ben - kinderen... Haha. Anyway, mijn vader had ooit een vriendin en zij had ooit een cursus over persoonlijkheden gedaan of iets dergelijks, en zij zei dat ik meer een Leeuw ben qua persoonlijkheid. Ik denk dat ze daar wel een punt in heeft gehad, en dat ik een mix ben tussen Leeuw en Tweelingen.

Utrecht
Utrecht me stadsie! Nee, eigenlijk niet echt meer... Ik woon er, ik studeer er, en ik ben het nu eigenlijk een beetje zat. Als ik na mijn HBO opleiding naar de universiteit ga, wil ik niet in Utrecht naar de uni. Al staat universitair rechten in Utrecht als beste aangeschreven, ik heb het er nu wel gezien. De wereld is zo groot, en ik ben al achttien jaar in Utrecht blijven hangen. Het wordt me te klein. Het liefst wil ik naar Leiden, ook omdat het een "naam" heeft. Waarom niet Amsterdam? Dat is toch veel groter dan Leiden! Ja, dat is waar, maar ik heb Amsterdam nu ook wel gezien. 

V

Werk
Oops! Ik heb een beetje werk, kan dat? Ik werk af en toe een zondag achter de bar op de hockeyclub waar ik hockey. Ik denk dat ik binnenkort wel voor een echt bijbaantje ga, maar ik heb nog geen flauw idee waar. Ik heb al eens in een supermarkt gewerkt, en dat wil ik niet meer. Wat is er in de avond nog meer geopend? Hebben jullie ideeën? Please share!

X

Y

Z

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...