donderdag 6 februari 2014

FASHION: leather jackets


J'adore leren jasjes. In de zomer, winter, herfst en lente. Ik heb echt een leren jasjes tik, aldus mijn moeder over mij. En ze heeft stiekem ook wel gelijk, maar ik vind het stiekem ook helemaal niet erg. Ik hou nou eenmaal van leren jasjes, punt.

Mijn zwarte leren winterjack kan ik echt niet meer uit mijn garderobe denken, hij is zo heerlijk warm en klassiek. Ik heb hem ongeveer 3 of 4 jaar geleden bij The Sting gekocht, en zijn kwaliteit is niet achteruit gegaan. Het is mijn fijnste winterjas, hij past bij al mijn broeken -op mijn leren broek na- en ik heb hem ook heel vaak aan.

Dit is mijn nieuwste aanwinst. Hij komt van de online H&M shop en met wat kortingscodes heb ik hem met €17,- euro korting naar huis geklikt. Dit is echt mijn favoriete item van het moment, hij zit namelijk echt als gegoten en het is een opvallend maar toch basic jasje, if that makes sense. Het fijne vind ik de zilveren ritsjes, ik draag vooral zilveren sieraden en een gouden rits vind ik niet mooi matchen. Ik hoop echt dat hij nog ontzettend lang mee gaat, en anders koop ik een look-a-like want ik ben verliefd.

Dit is echt een tussen-jas. Als vest is deze in de winter wel te doen, maar dan nog heb ik het idee dat ik binnen loop met een jas aan. Ik draag hem dus het liefst in de lente of zomer als jas. De schouders bevatten geen pads, maar ze zijn wel steviger dan de rest van het jasje waardoor het echt een leren biker jackje wordt. 

Dit vrolijke exemplaar draag ik graag in de zomer. Als jas voor buiten maar op de wat koudere dagen ook als vestje voor binnen. Het is een beetje een vreemde kleur, in het echt heeft ie een groen tintje. Ik vind hem niet mooi staan op een spijkerbroek, omdat ik mezelf dan wel heel erg blauw vind. Ondanks dat ie een beetje lastig te combineren is, ben ik nog steeds dolblij met dit jasje en ook deze lente/zomer zal ik hem zeker weer veel gaan dragen. Ik heb dit jasje uit een lokaal winkeltje, waar ze nog meer verschillende kleuren hebben. Rood, groen of donkerblauw vind ik ook heel tof voor een leren jasje, dus wie weet kom ik nog een keer thuis met hetzelfde jasje in een andere kleur - die wel wat makkelijker te combineren is. ;)

Dit is waar mijn "collectie" begon, ik moest en zou een zwart leren jasje hebben. Ik had iemand met een zwart leren jasje zien lopen, en ik vond het helemaal geweldig. Tijdens een tussenuur op de middelbare school ging ik met een paar vriendinnen naar de stad en ik zag dit jasje in de etalage van de Only hangen. Het is een vrij basic jasje, maar dat maakt hem absoluut niet minder. Wat heb ik dit jasje veel gedragen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...